This is my life..

This is my life..
Cause this is my life, my friend..

14.10.10

GI

Ja, letat recept både igår och idag, och skrivit ihop ett litet häfte med detta.. Det verkar verkligen gott, och så vet jag ju att det är nyttigt.. ingen kan bli tjock av GI-mat, så man kan äta och behöver aldrig vara hungrig men ändå gå ner i vikt, underbart! ;)



Idag gjorde jag något som hette fläskfilé i krämig sås, som verkligen var krämig sås!
Men det vart kanongott :)

Tärnad fläskfilé & en pressad vitlök fick fräsa i olja i pannan, sen hällde man på 1 förpackning färskost & 1 dl matgrädde och rörde om tills osten smält. Efter det tillsatte man salt, peppar & lite soya och lät det koka 5-10 minuter, sen va de klart att servera. Vi hade färska tomater, gurka & groddar till.. Supergott!!!

Idag har jag skrivit mitt VFU-paper också, och igår gjorde jag ju kompletteringsuppgiften.. så kommer bli skönt, i helgen behöver jag bara läsa lite så är ju allt under kontroll! Imorgon = sista dagen för denna gång på vfu:n.. känns trist, trivs som fan med både barn & personal.. det är skoj & jag vill verkligen.. Har btw tränat arslet av mig sista veckan, och kommer nog fortsätta med det.. Blir bla ett springpass imorgon bitti innan jag börjar, direkt efter jag lämnat Fabian på dagis, vi ska ändå hem tidigt imorgon för han ska på 4-årskontroll :D Kommer bli jätteskoj! Försöker fortfarande få tag i Olle Rimstens-boken, vilket inte lyckas.. börjar bli nervös att jag inte ska hinna hitta den, men som tur är finns Anton, han sa att om han hade det kunde jag få kopiera av honom.. Vilken ängel!!


Fabian sov hos Cissi & simon igår tills idag, det hade gått jättebra :) Vilket var skönt, för då fick jag sova i morse.. heeeelt underbart :D Hade glömt hur det känns att sova utan att någon väcker en minst en gång per natt för kisseri & sedan snortidigt på morgonen för att vänta in barnkanalen medans jag gör frukost i en sömnig dimma ;) Fast jag saknade honom när jag la mig, det kändes helt tomt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar