This is my life..

This is my life..
Cause this is my life, my friend..

14.10.10

Varför ingen annan?

Varför kunde du inte vara någon annan? Jag är så arg på dig. Du förtjänar fan inte vänner.. Inte familj, och absolut inte en son.. En son som du inte vill lära känna, och som du skrämt så han inte vill ha med dig att göra. Vad gjorde du, när han var där? Varför vill han inte lära känna dig? Tror inte jag kommer få veta.. Och innerst inne vill jag kanske inte veta..
Ibland undrar jag varför mitt barn inte förtjänade en pappa.. Vad gjorde jag som var så fel, att det resulterade i att vi är ensamma? Fast ensamma.. Det är fel, vi har egentligen allt. Vi har mormor, morfar, mostrar, morbröder, kusiner, vänner.. Vi har en så oändligt stor familj som bryr oss om oss. Som vårdar oss och som vill vårat bästa..
Men jag har ändå ingen annan att dela detta med.. Finns det någon som kan förstå hur jag känner? Vad jag tänker, fast jag inte vill?
Det här kommer när jag är trött. När jag känner att jag inte räcker till, att jag borde kunna göra mer.. Vara bättre. Men ingen kan göra mer än sitt bästa. Ingen människa är skapt att fostra ett barn på egen hand, det är något man lär sig, och resultatet kommer i efterhand. Jag vet att jag gör det bra, att jag lyckas. Jag har en son som är så underbar. Han vet vad som är rätt & fel, han vet vad det innebär att älska & vara älskad. Han vet hur viktigt det är att säga vad man tycker, men att man inte ska vara dum. Han är begåvad, smart & duktig.. Han är perfekt.. & han älskar mig. Lika mycket som jag älskar honom!
Jag visste att det skulle bli svårt att få ihop heltidsstudier med barn, det kom inte som någon chock.. Men trodde väl inte direkt att det skulle innebära tenta, fallbeskrivningar & missade seminarier ihop med barnspyor, huvudvärk & tid som inte finns. För att inte tala om städning, tvättning & matlagning sen! Gaaach, får starta en nedräkning.. Bara fem år & två månader kvar nu :D
Blev på bättre humör nu.. Jag & Fabian har gjort ett garage till alla hans racingbilar, som vi ska leka med nu! Hej så länge!!

1 kommentar:

  1. du, ja vet EXAKT va du pratar om skruttan! Exakt! kännslorna som kommer på kvällen o hur ledsen man är. frågor man ställer sig o de ledsna svaren som dyker upp sekunderna efteråt. men vet du, du har rätt, Fabio e en fin kille, som kommer växa upp te en ännu finare man o du HAR hela din familj, som bråkar, lägger sig i, snokar o e "dumma" men vi gör det för vi älskar er <3

    SvaraRadera