This is my life..

This is my life..
Cause this is my life, my friend..

8.2.11

Keith!!

Skrattar så jag nästan kissar på mig åt Ericas sköna imitation av bruden i filmen jag inte minns namnet på, där dom iaf ska göra en film som heter "Chubby rain". Det roligaste på länge, eller så är jag bara övertrött. Men iaf..
"KEITH!" *springer och viftar med armar och vickar på rumpan onödigt mycket*

Haha, Erica var här hela eftermiddagen efter sin träning, var skoj. Det är så lättsamt o bara sitta o prata om både gammalt och nytt.. Lustigt hur vissa dagar kan kännas så enkla och bra, medans vissa känns näst intill meningslösa?
Tror mkt beror på hur herrn i huset är med, idag har varit en bra dag. Lugn morgon (om man bortser från tiden) och skön eftermiddag. Tittade film me honom innan Erica kom, o så åt vi med. Sedan gick det lätt att lägga och direkt efter Bockarna Bruse så somnade han. Härligt när saker går som det ska :)

Sitter och dricker te och funderar på vad morgondagen har att erbjuda. Ska ta mig igenom 7 km på löpbandet har jag tänkt, utan stopp. Får se hur takten blir, skulle verkligen vilja springa, ni vet rusa, för det känns så skönt i kroppen, men blir nog rätt lugn jogging om ja ska stå ut alla 7 km.. Får se hur det går helt enkelt, har iaf fått ny musik i mobilen av Erica, helt rätt, kommer bli ett bra pass oavsett vilken takt det blir! Måste plugga också. Lite halvoff på den tanken, men fan, måste man så måste man. Trist o vara vuxen, för det är så lätt att strunta i saker när man är yngre.. För att man känner att man har all tid i världen, och man kan göra vad man vill. Sen kom barn, eget hem & alla måsten. Man måste diska, man måste städa.. Man måste sköta ekonomi, barn & passa tider. Man måste sköta jobb/skola, och man måste se till så det finns mat och rena kläder.
Vilken lyx att bo hemma, om så bara för en vecka, där man själv är barnet. Där kläder är tvättade, någon annan lagar mat & diskar och kunna komma & gå som man vill. Inget småbarn som sover och man inser för sent att man skulle vilja ha något från affären, eller att man vill gå hem till någon och ta en fika, eller kolla film.
Jaja, alla åldrar har väl sin egen bonus. Att bo själv e ju inte fel det heller.. Ingen som tjatar, eller sätter regler. Haha lustigt, undrar hur vi kommer ha det när pluttis är äldre..? Vilka regler kommer gälla i vårat hem? Tider? Måsten? Känns konstigt att det är jag som formar allt detta.. Det är jag som ska bestämma vilken tid som är lagom att komma hem på. Bara en sån oviktig grej liksom. Haha, känns lite overkligt ibland.

Såå.. Egentligen inget mer o skriva. Så tror jag lägger ner för ikväll.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar