This is my life..

This is my life..
Cause this is my life, my friend..

19.2.11

Sjukdom.

Ja, sjukdom & elände.. Dagarna i ända.. Eller nää, det var fel, dagarna är inte alls eländiga, och dagarna är inte sådär jättesjuka heller, men nätterna. Fy fan, det är nog allt jag kan skriva om dem. Snälla gör min son frisk igen SNABBT!
Har iaf varit o fått medicin & sådant, så han läker nog ihop o blir människa så småningom iaf.. Undrar om jag med blir det? Hade Fia & Poppe här idag på en sväng monopol, och satan så arg jag blev när jag förlorade. Kastade två yttepyttesmå monopolhus på Fia i ren ilska, och när hon skrattade kunde jag inte låta bli att skratta. Det var barnsligt, och det var dumt.. Men jag är så trött!

Inte sovit en hel natt på hela veckan, tänka på vikt, tänka på skola, hinna med o träna med min nya (oh, mitt enda nöja denna vecka ;P) crosstrainer och samtidigt roa en Fabian som gör en sak i två sekunder.
När klockan var typ tio hade vi pärlat, målat vattenfärg, badat lite, diskat tillsammans, kollat på youtube och hunnit med frukosten därimellan. Och ja, alla som känner oss vet att Fabians frukost vara i typ minst en timma.. Så ni kan ju då själva tänka er hur länge han satt med en pärla, en pensel eller allt annat. Därimellan, när jag städade upp det vi sysslat med sist, sparkade han boll..

Konstigt, han är typ frisk hela dagen, sen snuskigt hängig efter klockan tre.. Kanske beror det på en vecka hemma med enbart mamma som sällskap?
Doktorn lovade iaf att inom 2-3 dagar var han smittfri, så då blire lite leka några timmar på dagis måndag.

Jag har tenta då, ja på måndag alltså, nervöst.. Kan ju inte gå sämre än sist så ;) Han ska få vara dagis dom timmarna jag skriver, sen får jag väl roa honom hemma igen och se hur han mår.. Om han orkar ta sig dit dagen efter med. Vore rätt skönt för både honom och mig om orken finns där. Jag vill ha tid att sola (ser ut som en blek, obakad pizza med salami på i ansiktet :S). Och att sitta tio minuter i mitt kök o titta ut genom mitt fönster på fåglarna eller något, utan att få frågan "Vad gör du mamma?" Eller "Vad gör fågeln mamma? Äter den mamma?"
Visst är han det mest perfekta & underbaraste jag har i mitt liv, men att behöva låsa in sig i badrummet för att gå på toa (och få fem sekunders total tystnad), och ändå få ropa till honom "mamma kissar!, NEJ, MAMMA KISSAR!" typ tio gånger under de få sekunderna är rätt jobbigt när man e trött. Speciellt när man är bara vi två hemma.. Jag menar, orka stänga dörren när ingen annan e här för o gå på toa? Nää, skulle inte tro det.. Haha knappt så man orkar göra det när man har besök ens hahahahah..

Tränade 1,5 timma idag, till filmen "Bring it on".. Ihop med Fabian, han ville med se, han älskar ju dans & musik så.. Gick bra, men kommer nog kännas i kroppen imorgon.. Men kan inte rå för det, det kommer bli ett beroende det här, att kunna träna hemma.. Helt underbart, för jag behöver inte bry mig om vad jag har på mig, hur jag ser ut, vad jag lyssnar/tittar på eller att fatta beslutet "dusch hemma eller på gymet?".. Asskönt.. :)

Borde sova. Helt slut, och känner mig aningen.. febrig.. Men törs knappt tänka tanken, för att sitta på en tenta är hemskt nog. Att sitta på en tenta flera timmar med feber måste vara att befinna sig i helvetet.

Imorgon kommer Fabians kusiner Leo&MollyMuuuus hem, och min söta syster, mys :) Skönt för dom att det löste sig relativt fort, och skönt för oss o få hem dom igen. Längtar enormt till våren, när solen värmer litegranna igen och barnen får rosiga kinder och man orkar leka utomhus mer än tjugo iskalla minuter. Då kan vi ta tåget dit & leka i parken allihopa & ha lite picknick, och dom kommer ju bo nära bror med familj också, så kommer bli kanon :D

Nej, sitta o nörda vid datorn en sekund till, sen blire fan sängen garanterat.
Sov gott <3

XOXO

1 kommentar:

  1. Ja såg inte flytten som "relativt snabb" hahaha men då va ju ja där o ni här, så de beror väl på vilken sida av vattnet man va på XD
    Jag hörde av mamma att han vart sjuk mkt, sen att han fått dra te tandläkarn om o om igen... du kan inte haft de lätt nu, men ja vet att du orkar, du e som en oxe (ehmm, de skulle va som en komplimang) Själv har ja vart kass på o ringa, smsa o svara i telefon, men ja TYCKER så synd om mig själv i perioder, då e ja en plåga, tjuter, skriker, gråter o e allmänt pain in the ass, så ja ville inte tala me NÅN! Nu när ja läser din blogg förstår ja att vi kanske kunnat trösta varandra men MIN plåga e VÄRRE än alla andras (typ) plus att man skulle hålla så mkt hemligt o ja orka inte ljuga för nån o ja ville inte att nån skulle tycka synd om mig. Men nu e iaf allting klart, bara ett återstående läkarbesök kvar o sen e ja fit for fight igen. Älskar dig, fast ja e tråkig o inte hör av mig. Puss

    SvaraRadera