This is my life..

This is my life..
Cause this is my life, my friend..

5.2.11

Städdag.


Japps, Fabian är placerad under dagen hos syster för lek med Tindra, mysigt. Själv har man dammat, diskat, skrubbat & skurat. Skönt o ha de gjort iaf. Borde egentligen ta sovrummet med, men får se om jag orkar.

Gårdagen var en trevlig historia, var på morgonen och simmade, sen sol med Jenny. Marieberg med Lotta&Fabian på eftermiddagen, härligt. Köpte både nya skor & klänning på rean, värsta klippen!! Snyggt till tusen, hade nytt nytt nytt på kvällen hos Erica, sen bar det till strömpis. Hem tidigt för en film o lite max. Har kämpat stenhårt i veckan med träning och kost, så tyckte jag var värd det! Liksom jag var värd en dubbel japp & cola förut ;)
Vägning måndag, nervös som alltid, men tror de ska gå bra. Ska försöka ta mig till badhuset imorgon med Fabian, och sen har jag bokat in fyra träningspass till nästa vecka. Man får ta tiden som finns liksom. Skulle vilja testa den där afrodansgrejen också, Erica hade gått i torsdags, o hon tyckte det var skitskoj! Jag har visserligen ingen koordinationsförmåga, men kan va skoj ändå. Är ju där för att ha skoj, inte för o visa alla att jag har svårt o klappa händer & hoppa på ett ben samtidigt hahahaha.

Vill införskaffa ny bikini för i år snart, när gör man sådant? En som sitter bra. Men vill gärna ha kropp för det först, så får väl kämpa vidare här. Sitter här & fantiserar om cola & creamcheese-chips, medans jag dricker ett glas vatten. Man ska kunna unna sig, men man måste veta när lagom är lagom och vad som är värt det och inte. Försöker, det gör jag, men det är svårt. Varför kan man inte leva på luft? Vore fan så mkt enklare än att välja på typ pizza eller sallad, frukt eller chips, cola eller vatten. Möök, något man lär sig antar jag. Jag har kommit halvvägs, jag tröstäter inte, jag hetsäter inte och jag kan hejda mig efter två godisbitar trots att påsen fortfarande är full. Jag är duktig.
Minns perioder av mitt liv då vi köpt flera kg godis, flera liter dricka och säkert två påsar chips med dipp & inte rest oss förens det varit slut.
- Nej, du får INTE öppna chipsen förens jag ätit maten, L!
- Varför?
-För då är dom ju slut när jag vill ha!
Haha, nästan skrattretande när man tänker på att jag idag räknar ut kalorierna i min grekiska sallad.

Men ja, iaf. Om någon e på så kan ni ju alltid hojta till imorgon, för badhuset blir det. Runt kl 10 skulle jag tro.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar