This is my life..

This is my life..
Cause this is my life, my friend..

15.5.10

http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article7129745.ab

Mammahat? Haha innan jag läste artikeln fattade jag knappt vad dom menade, men ja.. Läs själva, jag tycker det är konstigt..
Brydde mig inte så mkt om artikeln i stort, men jag menar, att debatten om offentlig ammning varit i gång i metro flera månader har väl ingen missat? Hur orkar folk?
Vill jag amma min bebis skiter jag väl i vart jag är? jag har ju hellre några minuter där man diskret ammar, oavsett om de e en bänk i centrum, ett bord på en restaurang eller på bussen, än att ha en unge skrikandes för den är hungrig och får arga blickar för det. Sen när blev det ens något konstigt att amma bland folk? Ska jag inte kunna gå ut för jag har småbarn med mig? Det är ju löjligt..
Alla människor måste ju ta sig till och från oavsett om man har barn, så har man inget körkort blir det buss! Alla måste äta, är man inte hemma, då äter man på stan eller liknande.. Alla behöver socialt umgänge, då fixar man det.. Oavsett om man har barn eller inte!!!

Idag har vi varit hos Magdalena först, sen hos Ullis.. Nu är vi hemma, Fabian ska egentligen städa, men hör att han sitter där inne & sjunger.. Skitunge :)
Jag ska snart laga mat, men måste höra med Weros först om Musan ska äta här eller om hon äter innan hemma..
Jag vill att det blir kväll så ja kan lägga barn & titta på tru blood...

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar