This is my life..

This is my life..
Cause this is my life, my friend..

19.6.11

Jordnöt&choklad

Yes yes, låter så gott, heeelt lockande.. Och det var det! Men nej, inte snickers, utan en mealbar från nutrilett.. Okej, hade nog föredragit en snickers egentligen, men ja.. Känns som rätt krasslig middag, snickers alltså^^ Fabian äter hos syster så ja orkar inte laga någe bara te mig själv.. Lite i snålaste laget för tuggningen dock, man vill ju gärna känna att man hunnit tugga i sig maten liksom. Men man blir iaf mätt, det är väl huvudsaken?

Nattis kom hit och tittade barnen en stund för jag ville träna. Märkte något nedstämt att det är stängt söndagar på sommaren, trist, men tog tillfället i akt och gav mig av på promenad till tybble, tillbaks och så en sväng runt brickebacken! Kändes skönt, och som tur var hade inte regnet kommit då.. Så istället för o bli dyngsur blev jag helt kletig av det konstiga vädret^^

Vägning imorgon, huuua mig, men kan faktiskt se på mig själv i spegeln att jag gått ner bara sista veckorna sedan jag låg sjuk och tröståt till mig några kg, vilket känns bra.. Kanske inte blir ett toppresultat, men tanken är ju att jag ska känna mig fin, inte stirra mig blind på siffrorna på vågen! Är fortfarande stolt över att jag avstod tårta och fika på kalaset, och att jag lyckats hålla mig ifrån godis till största del även nu under helgen.. Jag är duktig!

Det är viktigt att känna sig duktig. Det är viktigt att känna sig bra, att se resultat själv och inte jämföra sig för mkt med andra.. Jag gör det ibland, jämför mig. Att jag är väldigt egenkär avhåller mig inte att ibland finna att jag inte räcker till helt. Om man tävlar mot alla man ser, så är det svårt att inte förlora ibland :P

När jag gick på NUEVO var jag på föreläsning med Mia Törnblom, som handlade om självkänsla. Hon har dessutom skrivit böcker i ämnet, och det var något av det intressantaste jag hört. Minns inte allt hon sa, men en liten del var iaf om just att jämföra sig.

Att kolla in korgen på kunden framför sig i konsum en lördag tex. Se att dom har plockat ner nyttigt bröd, frukt och fil som är bra för magen.. Och så kikar man ner i sin egen och ser dricka, snabbmakaroner & någon liten chokladbit att tugga på.. Man känner sig lite sämre då, än personen framför.. Men det är inte slut där, då måste man ju genast lägga märke till att hon köpt tre små russinförpackningar till sina barn som snällt står och väntar utan att tjata fastän det är lördag, när man själv har fullt sjå att försöka få sin egen unge att lämna största godispåsen på bandet, utan att gnälla om allt annat denne vill ha, innan den rusar ut som en galning för o leka utanför medans man betalar..

Varför gör man så? Jämför sig? Jämförde mig mer förut, det måste jag erkänna, har läst två av hennes böcker (ja, Mias alltså) varav den ena var "Självkänsla nu" och insett att man kan inte göra bättre än sitt bästa, och har man gjort sitt bästa så kan man inte begära mer. Inte en själv, och ingen annan.
Jag tycker att jag är bra (haha vilken övereraskning va?), men det finns alltid saker med en själv man vill förbättra. Sådant måste väl ändå alla känna?

Nej, vet inte ens varför jag kom in på det egentligen? Jag är iaf bra, och jag längtar tills jag fyller år så jag får fira med min familj, mina vänner och öppna paket! Hoppas det är bra väder, för jag vill kunna fika ute, och sedan ta mitt (mina?:P) glas vin ute på balkongen, följt av ett bord i kvällssolen på någon uteservering på stan. Har redan börjat fundera på vad jag ska ha på mig, vilket ger som konsekvens att jag måste hinna minska lite till, då kläderna jag vill ha är en strlk för små :O Vet inte om jag införskaffade mig dom för att få lite motivation eller om jag bara var optimistisk, men oavsett så vill jag ha dom! Och det ska jag, gäller bara att anstränga sig lite mer helt enkelt. Kommer gå bra, hoppas jag :P

Imorgon blire upp o fixa ärenden med Fabian på stan, sedan en lugn eftermiddag. Om vädret är någorlunda ville han bada i plaskis, och jag skulle vilja sola lite så det blir bra. Om inte annat får vi väl komma på någe annat o göra helt enkelt! Nu ska jag ringa Denise och se vad hon har för sig ;)

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar