This is my life..

This is my life..
Cause this is my life, my friend..

9.1.11

Tankar innan man sover.

Ja, snart sova men ville skriva av mig innan. Tandläkartid till Fabian är prio nummer ett imorgon, ska ringa såfort dom öppnar. Såå trött på sömnlösa nätter & alvedonknaprande för hans del. Stackars liten!!
Positivt är iaf att han blivit mycket bättre, så förhoppningsvist kankse magen börjar fixa sig?
Pluggat idag, är nöjd. Fick ju dock mejla henne uppgiften då han som sagt ligger med tandvärk & jag måste ha en akuttid för honom, kunde inte ta någon under helgen då de inte ger droppar då. Han kommer fan ha skräck för tandläkaren tills han dör.. Hemskt, jag som tycker om att gå dit.. Kanske för de oftast ser bra ut :)
Lilla Lotta har erbjudit sig som barnvakt på lördag, men jag är inte sugen. Får se vad som händer och sker!

När jag gick på nuevo hade vi något som jag tror hette "tankens kraft".. Mycket sitta i ring, fundera & se om man kunde ändra sin negativa inställning till något positivt.. Men iaf så började varje möte med (vi sågs en gång i veckan) "Veckans negativa/Veckans positiva". Tycker det är rätt bra.. Att tänka så alltså.. Att även om något varit negativt, så finns det oftast något som varit positivt med. Även de små sakerna kan göra en lycklig! Dagens negativa var defenitivt Fabians tandvärk. Jag hade ju inte ont såklart, men han hade vredesutbrott som gett mig både blåmärken & mindre hår.. Men då till dagens positiva: Han somnade tidigt pga sömnbristen till idag, så jag hann både plugga, prata i tele & göra saker jag gjorde för jag ville liksom..
Har dessutom bytit gardiner i kök, skurat badrum & dammsugit.. Det tyckte jag var bra!!

Måste planera träning inför veckan också.. Saknar tiden då min kära bror & jag praktiskt taget bodde på varandra, det var så lätt att peppa varandra då! Dagen har flytit på bra, även utan pepp haha. Ätit efter planering & även tränat hemma.. Hoppas på en lika bra dag imorgon. Imorgon ska vi väga oss.. Och om två veckor hoppas jag iaf på - 4 kg, så jag lär ju ligga i! Stora målet är bort med de sista 9 kg jag har kvar totalt tills våren kommer.. Så man kan känna sig fin när alla ljusa färger kommer, och man orkar springa till lekparken & allt. Sommaren kommer bli kanon. Är redan helt pepp på brännboll & kubb. Tror jag ska höra med Linda om hon vill ha oss ute i tisaren någon helg med.. Haha spela kubb hela dagen & sitta klistrade vid gamla kära tetris hela natten ;) I veckan kommer nog klänningen jag hittade på julrean.. Helt underbar! Men vet inte riktigt om de e min stil? Men den e fin.. Typ skuggig leopard, med svart, bred avskurning under bröst ner till midja, och sen ballongkjol typ. Smala axelband som går att ta bort.. Hittade dock ingen bild på den nu, så ja.. Ni får nöja er med en kass beskrivning helt enkelt :) Jag vill börja på dans. Är jag för gammal? Alla nybörjarkurser är ju typ för 11-åringar haha.. Får fixa så Fabian börjar, kan vi dansa ihop HAHAHAHAHA! XD Han älskar iaf att dansa ballet, min lilla ballerina.. Han säger alltid "Men pojkar kan inte dansa ballet, det ska flickor göra" men sedan kommer piruetterna :) Så gulligt, och faktiskt så har killar som dansar ballet en alldeles utmärkt muskelbyggnad, så de så! Blir väl något mindre hippt för min del iaf, typ spinning, vattenaerobic eller box.. Men får duga det med.. Måste bara komma på vart jag ska ha grabben :)

Måste ringa CSN imorgon o få lite klarhet.. Se om jag behöver skriva det där brevet eller inte.. Och BVC. Och läsa in lite inför uppsamlingsseminariet som är tisdag. Hmm, undrar om man hinner träna imorgon med? Beror ju på hur det går hos tandläkaren, och vilken tid vi får. Och hur lång tid det tar, ifall han ska till dagis efter liksom. Jag skulle ju behöva det om jag inte ska läsa hela natten. Annars blir det nog en promenad med Fabian i pulkan, om han orkar.. & vill. Det hoppas jag, för ja skulle behöva boka en tvättid med.. Iaf få en maskin körd. Typ träningskläder o sådant..

Nej, dags o sova..

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar