This is my life..

This is my life..
Cause this is my life, my friend..

1.7.11

Avis och trött..

Ja, sjukt avis på alla individer som just nu befinner sig på peaceandlove och fyller på med alkohol, lyssnar på underbar musik, träffar alla de galna människor som bara kryper fram under festivaler och bara lever.
Trött för hela dagen har bestått av massor av måsten, och bara ett enda nöje som jag gjorde fastän jag egentligen hade varken tid eller ork, nämnligen att läsa en bra bok. Tyckte jag förtjänade det. Sat dock i en mindre skön stol på min balkong under typ 400 sidor så detta resulterade i ont i min rygg. Fan, jag som måste vara i toppform imorgon!

Dagen började tidigt, före sju.. La mig i ett bad, efter frukost med Fabian, började baka redan vid åtta (!!!) och med bara ett avbrott som var för o rusa te affären så stog jag och slavade vid spisen, utan öppen balkong pga katterna, fram till ett ungefär. Hann dock med en blixtfika med Ante&Johanna som kom med paket :D Fick en perfekt parfym som doftar himmelskt, nöööööööjd är jag! Efter bakningen (vilket gav två utsökta budapestrullar, chokladbollar, hemmagjord glass, två sockerkakor & drömmar) slängde jag i mig och Fabian lite lunch, tog över Nattis & Tindra och försökte läsa lite, vilket fungerade en stund.
Haha, att baka med ett barn, det är, för mig, ett nöje. Fabian är duktig i köket och så länge han inte äter upp mjölet, alternativt margarinet eller den färdiga kaksmeten så går allting förvånansvärt lätt. Att försöka baka med sonen + hans vänner närvarande var en utmaning.


- Vad gör du?

- Bakar.. Vispar, kollar ugn och klocka samtidigt som jag försöker rulla bollar med en hand.

- Vad bakar du?

- Sockerkaka, chokladbollar och bakelser.. (Orka förklara budapestrulle för en fyraåring?)

- Varför då?

- För det är kalas imorgon. Häller upp mer pärlsocker, hälften utanför fatet..

- Får vi smaka?

- Det är inte klart än. Inser att ugnen är klar, tar ut och ställer in sockerkakorna utan att kladda för mycket på spisen med min chokladbollssmetiga hand.

- Får vi fika imorgon med er? Är vi bjudna på ditt kalas?

- Nej.. Kollar klockan för o se tid på sockerkaka, inser att mobilen ringer, svarar, med den kladdiga handen (faaaail).

- Varför då? Vi är ju vänner. (Här blir jag i hemlighet lycklig i kroppen, barnen gillar mig :P)

- Men det är min släkt och familj som kommer. Lägger på i mobilen, och är klar med chokladbollarna..

- FÅR vi fika idag då? På gården? Det är inte gris.

HAHAHA skrattade så jag dog, det är grannungens favoritfras när man äter något o hon vill smaka. Tror inte hon vet VAD gris är, men hon vet att hon INTE får äta det. Sötisar, efter det kunde jag inte neka dom fika.. Hon hade ju rätt, sockerkaka är INTE gris X)

Hann utöver bakningen med att dammsuga, torka golv, skura badrum, rensa ett avlopp, damma, diska, tvätta, hänga upp tvätten samt lägga in den torra tvätten, skicka hem katterna med Sandra, dammsuga & torka golvet i badrummet eftersom kattlådan stått därinne, städat min balkong och gått en vända te soprummet. Jag är stolt, jag måste vara tillverkad på fel årtionde, jag skulle utgjort den ultimata hemmafrun. Allt detta gjorde jag (okej, nästan allt, krävde lite pauser måste jag erkänna) med barnen här. Fyra ungar, bak till ungefär tjugo personer, matlagning och städning. OOOHJAAA vad jag är bra!
Känner mig dock lika fräsch som en tre veckor gammal disktrasa nu, och orkar inte ens ta mig till badrummet, än mindre lägga mig i ett bad, då somnar jag däri.. Och jag vill inte riskera att somna i badet dagen innan jag ska ha kalas, tänk om jag sjunker och missar presenterna? :O hahaha!

Får bli en dusch imorgon bitti istället.. Såg på vädret att de ska regna imorgon, vilket skulle vara trist då hela lägenheten kommer invarderas av familjens alla barn.. (Ja, i min släkt har vi en förmåga att avla av oss i tid & otid, så det är rätt många^^) Och min lägenhet e inte så stor. Men alla kommer inte samtidigt imorgon, för en gångs skull, U&B med barn kommer förmiddag, mamma&pappa och syster med barn kommer mitt på dagen och skulle väl tro att bror med familj trillar in straxt efter det. Kommer bli en hektisk dag, men det är det värt :) Kvällen får inte bli annat än lyckad, regn eller inte. Dessutom sa dom att de skulle regna idag med, så man kan ju alltid hoppas på att solen stannar en dag till ^^

Nej, inge mer vettigt kommer ur mig, är sååå slut..! Och så måste jag ladda..

LADDAL, LADDA, LADDA! :D:D:D:D

1 kommentar:

  1. hahahahaha va glad ja blir! detta e bästa på länge ^^ å de e INTE gris! hahahaha å så duktig du e :D Heidi sa att de skulle va sol imorrn, tycker vi litar på henne ;P PUSS stumprump, vi ses imorrn <3

    SvaraRadera