This is my life..

This is my life..
Cause this is my life, my friend..

21.7.11

Barnvakt.

Japps, systeryster ringde i förmiddags o hade blivit inringd på jobb, så jag tog med Fabian och pallrade mig dit, tänkte att "Det här blir ju lätt".. Haha, inte så lätt som jag trodde då lillkillen håller på o få tänder, så han grät typ från de att ja dök upp o i flera timmar framåt, tills han somnade i vagnen nån gång på eftermiddagen. Typ 15 minuter innan Bosse kom hem. Bra tajming ;) Men stora barnen verkade ju nöjda med dagen när vi gick hem ändå, dom har fått baka muffins och lagt på glasyr och strössel.
Och nej, inte överambitiöst, Ullricha hade köpt en färdigmix haha.
Snacka om att Fabian blev förvånad när han insåg att det behövdes typ två ingridienser och en påse med pulver XD, första gången han sett något sådant haha! Men dom var nöjda ändå som sagt, var ute och lekte mkt med ;) Fick jag komma ut en stund med när Rasmus ville gunga, och så passade ja på o småprata med deras grannar. Blev en rätt bra dag ändå som sagt!

Väl hemma passade ja på o träna nån timma när Fabian varvade ner med kvällsmat & en film, och efter en snabbdusch för mig och lite gos med Hillevi för honom gick han och lade sig. Skönt. Kvällen har spenderats med en bok och Pepsi Max. Underbart! Passade på o tvätta lite med, flera dagar sedan sist, och har varit lite smålat också så hade inte plockat ner den torra tvätten, utan tagit ett plagg då och då från klädstrecket för att jag behövt det just då.. Så fick ju starta med att vika in typ tre maskiners tvätt.. Okej, jag hade en del liggandes i sovrummet med, som skulle ha tagits in för flera dagar sedan.
Jaja, man kan inte orka allt! Hellre kasta lite boll med Fabian än o vika tvätt :)

Har för övrigt fixat med musik i min mp3, så ja kan ha något o sjunga med till på löpbandet imorgon, om jag råkar vara där själv liksom, haha! Annars får jag väl helt enkelt sjunga i mitt huvud, det fungerar ju det med. Man springer satan så mkt bättre om man har rätt musik.. Sedan ska jag sola med. Tjoho! Det är snälla Bo som ska ha Fabian, han sa att det var okej om han kom en stund imorgon mellan frukost&lunch. Tusen Tack! Ska bli skönt :)

Nej, borde sova.. Men inte ett dugg trött.. Och bara för jag vet att jag BORDE sova, så blir jag stressad, och då blir jag ju ännu mindre trött.. Lägger mig nog och läser, med sällskap av en snarkande Fabian & en gosande Hillevi.

Sov gott
XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar