This is my life..

This is my life..
Cause this is my life, my friend..

22.7.11

Trött är man..

När vädret inte blir vad man hoppas på. Lustigt egentligen, hur mkt av ens sinnesstämning som beror på huruvida det är sol eller regn?!


Var inne typ hela dagen om jag ska vara ärlig. Vi gled runt i pyjamas, läste böcker, såg filmer och segade. Fabian vaknade tidigare än väntat (han somnade rätt sent igår) så han var trött, och jag har gått runt som i en dimma i fan flera dagar och bara lääängtat efter sol, så man ska bli pigg. Hur fan ska man stå ut hela vintern?:O Hoppas så innerligt att Fabian i år vill åka pulka, och att vi ska ha tid med skridskor o allt sånt, så man kan fördriva tiden. Komma in efter flera timmar i backen, göra varm choklad & mysa med en filt framför en film :) Är väl det enda positiva med vintern.. Ja, förutom julklappar dårå^^ Det slog mig idag när jag pratade med Mitha, och vart nästan deprimerad av tanken.. Ja, att det snart är vinter igen. Huuua mig. En lång, kall vinter igen till nästa sommar med äventyren den för med sig. Visst, än är det väl inte helt tömt på sol & värme för i år, men vafan.. Hur kan sommaren gå så förbannat fort, när vintern verkar längre för varje år som går?



Runt halv fyra ringde vi hit Tindra, och dom lekte ute i flera timmar medans jag tränade, vilket var riktigt skönt. Få lite ny energi & känna att man gjort något vettigt.. Vägde mig dessutom idag, vilket gav ett resultat på -0,5 kg sedan i söndags, vilket jag tyckte var helt okej. Hoppas iaf på mera minus till nästa vägning som är på söndag/måndag någonstans, tycker inte det är ett orimligt mål för stunden, och det skulle göra mig glad :)


Regnade för mkt för att jag skulle ha ork till stan idag, så får ta tag i det fredag iaf.. Om det regnar då tänkte jag be Bosse ta honom en stund, men annars får han följa med, även fast det inte är så skoj för honom. Kanske kan man göra något skoj efteråt, stanna i någon lekpark eller så skulle ju kunna vara något.



På tal om absolut ingenting så tittade jag iaf in lite snabbt på fb häromdagen (som alla andra dagar haha) och fick se jättesöta små tatueringar min syster har gjort, och jag vart inte bara imponerad, jag blev avis också^^ Det var fint gjort, och att hon gjorde det på sig själv :O Kan ju omöjligt ha varit skönt :S






Nej, dags o läsa några sidor sen slänga sig i sängen.. Hoppas innerligt på mer energi imorgon!!




XOXO

1 kommentar: