This is my life..

This is my life..
Cause this is my life, my friend..

13.12.10

Så mycket krångel.

Jag gör fan allt för det här jävla skolarbetet nu, men känns som jag får mer frågor för varje svar som ges till mig. Har iaf fått ihop en schysst början till ett paper, tror jag. Ska kolla med lilla Lotta när hon har tid, och när jag är klar. Börjar kännas smått efterblivet att behöva någon som korrekturläser (och alltid kommer med synpunkter dessutom) varje gång jag ska lämna in en uppgift.. Men ja, vad kan jag säga, jag är ju ny på området. Haha, trodde inte min svenska blivit så illa tilltygad bara några år efter skolan, men hade nog fel. Trodde jag skulle kunna knåpa ihop en korrekt mening iaf :) Men ja, jag tar ju till mig iaf, mitt första paper var en katastrof, minst sagt. Men som sagt, många svar ger tydligen fler frågor. Känner mig smått förvirrad.
Har iaf pluggat en del under dagen, så mycket jag orkat under min förkylning, men imorgon ska jag fan bli klar med papret, det är bestämt. Måste ha tid att finslipa det efteråt, då jag uppenbarligen har problem med meningsbyggnader.
Håll tummarna för mig, det lär behövas, även inför omtentan.. Imorgon ska jag kolla igenom vad det var jag inte hade kläm på. Kan bli intressant.
Sitter med min ekonomi nu. Som känns obefintlig. Men ja, ju fortare jag försöker klara upp det, desto fortare släpper en liten sten från mina axlar.

Osäker på klänningen inför juldagen ännu. Haha, nu när jag äntligen ser okej u ti jeans har jag nog blivit bekväm.. För det är det enda jag vill ha på mig. Men ärligt, 4 storlekar mindre, kan någon klandra mig för att gilla att dra på mig jenas nu? Haha minns en dag i februari hemma hos N:

- Vafan har du på dig?
- Jeans..?
- Ja men vafan Mathilda, det där är ju dina tjockisbyxor, och dom är ju typ för små?!

Jo men tack, som att jag inte visste att jag hade lagt på mig typ dryga 25 kg.. :P Men det hjälpte ju, nu sitter jag här, mer än 20 kg lättare igen. 5 kg kvar. Så lite, men så svåra att bli av med. Tror julledigheten får bli en sorts kickstart igen på gi, för detta kan inte fortgå.. Vill ju ner mer!
Dags o skriva lite inför imorgon, allt för att underlätta morgonen liksom..

XOXO

2 kommentarer:

  1. Ring Brad Pitt för lite gympingpass så e dom kilona snart borta ; )

    SvaraRadera
  2. hahaha ja kommer ihåg när du vart hos Nisse o han bara...? whuut? HAHAHAHHAHAHAHA just pga jeansen XD
    men du e så jävla bra! själv har ja lagt på mig 5 kg o har ingen som helst lust att börja banta.
    enda gången ja känner mig ledsen för mumintrollsfiguren e när ja ska klä mig.. (hmmm, kalasbyxa o D´s skjorta?) ;)

    SvaraRadera