This is my life..

This is my life..
Cause this is my life, my friend..

2.5.11

Hohoho!

Ohja, var en seg morgon. Då menar jag extremseg. Typ jag ville ta min son och lägga mig och sova igen, vilket han innerligt hoppades på, men så blev det inte. Kände att det var dags att ta tag i saken en gång för alla.

Sista halvåret har varit kaos, upp&ner & berg&dalbana här hemma. Hans humör har varit dåligt för det mesta, och mitt med, på grund av olika anledningar. Har gått så långt så jag till och med sökte hjälp för detta, då jag inte bara vill ha bråk & slagsmål här hemma:/

Gav olika resultat på olika fronter, men kan ju säga att en så bra månad som vi haft nu har nog inte inträffat på fan över ett år. TRE ggr på hela månaden har vi blivit irriterade på varandra, men jag har fortfarande behållit lugnet och inte gapat/skrikit eller betett mig barnsligt (haha, har en förmåga att bli lika gammal som honom ibland..). Tre gånger, inte ens en gång i veckan om man slår ut det.

Haft honom hemma två veckor av dessa fyra, påsklov & en tripp från Örebro. Han har varit som en ängel. Vi har sovit bra, ätit bra, lekt bra, pratat bra.. Kommunikationen ligger på topp, och den biten har jag tidigare varit orolig för då han inte riktigt responsar som jag tycker/tror man "ska" göra vid denna ålder.. Som ni hör flyter det på perfekt..

Tills igår, då dagis kom på tal för tredje gången under veckan, då jag ville förbereda honom inför att det är dagisvecka denna vecka. Jo men tjena, hysteri eller vad?! Han tom vaknade inatt och grät, för han vill inte gå dit. Han säger att barnen inte är snälla, och att dom gör si & så och han VILL INTE gå dit..

Imorse var rena cirkusen, fortfarande inget bråk eller så, men tog två timmar att få i honom en macka och gå. Då var tvn avstängd och inga leksaker framme, så fanns ju liksom inte heller något som distraherade..?

Tog upp det med personalen, för såhär kan vi inte ha det. Vissa människor verkar tro att JAG gör något för att han ska bli såhär arg hemma, men jag tycker det är rätt uppenbart att problemet ligger på dagis? (Rätta mig om jag har fel, jag är ingen expert..)
Vilket barn tar inte ut sina aggressioner på nära&kära? Det är rätt vanligt har jag iaf hört, så om han vantrivs på dagis så tar han väl ut det här hemma.. Eller? Måste få ordning på det iaf, för såhär vill jag inte ha det. Får se hur man går vidare, kanske helt enkelt får söka mig en ny plats?


Iaf så begav jag mig iväg och tränade efter 2 timmars velande vid datorn, suget infann sig när jag väl var där och tränade rätt maxat måste jag säga, är riktigt stolt då det är första ggn på flera veckor jag rör mig längre än till konsum typ :P Mitt i mitt springpass så ringer mobilen OCH JAG SKA PÅ INTERVJU PÅ ONSDAG!!! :D:D:D

Håll tummarna för mig.. Men nej, nu måste jag duscha, stinker som en hel svettlök..

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar