This is my life..

This is my life..
Cause this is my life, my friend..

7.5.11

I Can Handle This..!

Ja, tagit mig ett par dagar att fundera, och det tog lite tid att vända saker och ting till något positivt, men nu har jag äntligen kommit fram till någopt tror jag..

Allting går inte bra just nu (haha om ni inte redan märkt det..) men dags att göra något åt saken. När saker och ting inte utvecklar sig som man förväntat sig känns det en aning jobbigt, när detta upprepade gånger händer så kan det bli tyngre än man trodde var möjligt, men då får man ta det för vad det är!

Jag är inte ens 24 år fyllda och jag har hela livet på mig att göra något åt det.. Skrivit upp en lista på vad som måste göras, kanske inte nödvändigtvist i den ordningen, och det kommer nog inte gå sådär jättesnabbt heller, men så jag åtminstonde har ett hum om vad jag har framför mig. Det kommer inte bli varken enkelt eller särskilt skoj, men när det är fixat kan jag väldigt stolt erkänna för mig själv att jag klarat det! Nu är jag där jag är, och vart jag än ska måste jag ta ett steg framåt till att börja med, med start på måndag. Samtal måste ringas, mejl måste skickas, saker måste kollas upp och om jag har tur kanske något flyter på åt rätt håll. Gör det inte det får jag helt enkelt kämpa hårdare, för detta är mitt liv och det är bara jag som kan bestämma i vilken riktning stegen ska gå!

Tankens kraft. Så stort egentligen. Att lära sig vända ett nederlag till något positivt är enormt krävande, det tar sådan tid och energi så det ibland gör ont i kroppen, men när man väl bestämt sig och genomfört det är det som att halva problemet är borta. Jag vet att jag har förmågan, jag har hjälpmedlen och jag har styrkan, så detta kommer gå bra, även om det tar tid. Jag har en underbar familj, älskade vänner och alla möjligheter i världen att lyckas ta mig vidare!

Sov gott alla nära & kära!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar