This is my life..

This is my life..
Cause this is my life, my friend..

5.4.11

Eskilstuna!


Japps, Fabian sov hos syster så jag kunde åka med på deltagarmöte med Nuevo, går visserligen inte där men gillar folket & min Pärla var ju med såklart! :)


Dagen var faktiskt ruskigt bra, om än stressig. Fick bråttom redan på morgonen då jag insåg att bussen gick 10 minuter tidigare än jag först trott (okej, slarv att inte se efter kvällen innan) så fick hälla i mig min shake och slänga på mig kläder för att rusa iväg. Mötte upp pärlan på våghus & sedan mötte vi upp Mia & Liselott på södra station för att åka. Blev givande måste jag säga, och lärorikt.. Det var faktiskt väldigt skoj att se hur mycket mina tankar ändrats sedan jag började där, tills idag. Synen på mig själv, min förmåga, mina drömmar & hur man uppnår sina mål.


Bara förmågan att tänka framåt utan att få panik är helt underbar, och något jag insåg jag borde uppskatta mer. När jag började där hade jag panikångest & var deprimerad, och vissa dagar klarade jag inte av att gå utanför dörren, att svara i telefonen eller ens att hämta/lämna Fabian på dagis. Då var det tur att jag hade underbara vänner & en härlig familj som hjälpte mig, men att få hjälp att må bättre är svårt att ta. Vet att jag i början inte ens förstod vad de menade när de sa att jag var "dålig" och att jag måste börja jobba med mig själv för att ta mig vidare och orka med vardagen, för allt jag ville var ju att få ett jobb.. Trodde jag. Tänk vad fel jag hade.. & tänk vilken tur jag (och alla andra som får hjälp på ett eller annat sätt) hade, och vilken tur jag har som fortfarande kan prata med dessa människor, besöka dem & få samtal/mejl från dem som visar att dom bryr sig om mig och min livssituation. Det värmer ända in i själen kan jag lova, bara ett par rader säger så mycket, och hjälper så mycket.


Det var inte ett mirakel att bli satt på en sysselsättning, men det känns lite som ett mirakel när jag tänker tillbaks. Allting jag har åstadkommit under senaste året. Jag har jobbat med min självkänsla, jag har funnit tro på mig själv. Jag har insett att man inte mår bättre av att hetsäta och att man genom övningar kan lindra panikångest när man verkligen tror att kroppen ska gå sönder inifrån. Jag lärde mig att, efter ett par flera försök, det inte är så hemskt att visa att man inte alltid är glad, och att man inte ska vara rädd för att be om hjälp. Men viktigast för mig var ändå att lära mig lyssna på andra. Att ta in råden de gav mig, som hjälpte mig att komma vidare. På köpet kom ju även motion och råd om kost & hälsa, så jag idag stolt kan erkänna att jag gått ner 27 kg, och jag har klarat det själv. Ingen annan kan träna åt mig, ingen annan kan äta åt mig, men jag kan själv lyssna på råd & tips och göra något utav det.


Minns hur jag ringde L i panik och hon fick prata med mig hela vägen till dom efter ett par dagars frånvaro (jag ville inte gå ut), för jag inte vågade gå på bussen. Jag skojar inte, bara att gå ut genom dörren kändes som en utmaning. Att gå ner för trappen tog min anda och väl i busskuren darrade jag så mkt så jag knappt kunde slå nummret.. Men på bussen kom jag (okej, visserligen en senare än jag borde tagit, men jag gick på) och fram kom jag. Utan att något hemskt hände..


Dagar man har då man känner att ingenting fungerar som det borde, det är väl svårt för alla, men efter en kurs som handlade om tanken kraft och hur man kunde ändra sin tankegång känns det inte lika svårt, även om alla har dåliga dagar. Jag har det fortfarande, rätt ofta ibland haha, men poängen är den att dagen efter har jag förmågan att tänka framåt igen, försöka mig på att se framåt, och det går.


Just i dagsläget kan jag ju erkänna för mig själv att planen om min framtid inte riktigt gick så som jag tänkt mig angående detta år, men jag har så otroligt lång tid på mig. Jag kanske inte kan göra allt jag vill, inte ens hälften, just nu, men att se framåt är det viktigaste.


Nej, nog för idag, men vill flika in att jag iaf är dödstrött efter en dag som varit riktigt bra!


XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar