This is my life..

This is my life..
Cause this is my life, my friend..

11.4.11

Givande..


Ja, dagen har varit relativt givande, men ja.. I olika mängder för olika saker. Mötena är iaf avklarade nu, skönt. Och eftermiddag/kväll spenderades ute hos mamma där vi eldade, räffsade löv & pinnar samt njöt av vädret. Varit som sommar idag ju, helt underbart!


Har egentligen inte så mkt att skriva.. Eller nee, det var en lögn, men vet inte riktigt vad jag vill dela med mig av..? Mkt blandade känslor som kom nu ikväll. Lättnad, för mötena gick bra.. Men även besvikelse på annat håll. Mycket besvikelse, som jag nog inte kan förklara. Har funderat lite på varför saker inte kan vara lätta.. Nu är det ju kanske så att allting inte är lätt här i livet, men en liten del skulle ju gärna få flyta på lite mer hyffsat iaf.. Saker som borde vara självklara vill jag ifrågasätta, och saker som borde vara naturliga känns krystade.. Kanske strävar jag efter mer där det inte finns? Har ju en lite lätt förmåga att vilja ta hela armen när en hand sträcks fram.. Men har inte sett det som fel tidigare? Jag är intensiv, och gillar att vara nära dom jag tycker om. Det kan lätt upplevas som att jag vill äga (vilket jag kankse vill hahahaha) men alltså.. Dom som vill vara med mig är det.. Och ibland kanske man glider ifrån varandra när man kommer in i olika stadier i livet.. Men när det inte är så då? Är tanken att jag bara ska sitta & vänta på det jag får? Typ nöja mig? Eller finns det mer att få någon annanstans? Jag vet inte.. Verkligen inte alls. Just nu känns allting ruskigt förvirrande.. Speciellt när jag inte känner att jag har något konkret att ta på, utan bara känslan.. Känslan av att ha varit en stand in tills orginalet dök upp liksom. Det måste väl vara fel? Eller?

Speciellt som du ger mig rådet alltför ofta att jag "förtjänar bättre än det jag har", och att jag "kan hitta så mkt bättre" än det jag för stunden vill ha.. Och så känns det som att jag blev lämnad för något annat?! Då förstår jag dig inte. Inte alls. Då har ju du för det första "nöjt" dig med mig, och när du sedan lämnar mig så visar du ju rätt klart att det fanns något som var bättre än mig..


Men kanske, kanske så borde jag helt enkelt inte vänta in dig.. Utan söka något bättre? Kankse är det bara så att jag är lite bättre än dig? Tror vi håller kvar vid den tanken, den kändes mest tröstande just nu.


Imorgon ska Fabian till dagis, jag ska träna, sola & basta. Jag ska helt enkelt njuuuta!


XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar